bestellen
Hoe lang op voorhand moet ik bestellen?
Hoewel we over een grote voorraad beschikken, is het toch raadzaam om ruim op voorhand te reserveren. Naderhand kan de bestelling tot 60 uur voor de levering verfijnd aangepast worden.
Hoewel we over een grote voorraad beschikken, is het toch raadzaam om ruim op voorhand te reserveren. Naderhand kan de bestelling tot 60 uur voor de levering verfijnd aangepast worden.
De bestelling kan uiterlijk 60 uur voor de levering gewijzigd worden. De materialen die je bestelt, houden we wel voor jou gereserveerd. Daarom is het belangrijk dat wij je eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorkrijgen. De bestelling zetten we de dag voor de levering of voor de vroegste afhalingsmogelijkheid klaar.
Bestellingen kunnen het best via de online tool doorgegeven worden. Daarnaast kan ook telefonisch, per mail, per fax of ter plaatse besteld worden. Van de bestelling sturen wij een bestelbon per mail. Deze dien je vervolgens te ondertekenen als bevestiging of te beantwoorden met ok voor bestelling. Daarbij vragen we ook om naast de artikelen en de aantallen ook te letten op de leverplaats, het facturatieadres, het telefoonnummer en de leverdata.
Ja dat kan, maar voor late annulaties kan Femat een annulatievergoeding vragen van minimaal 50% van het huurbedrag.
Voor feesten die tijdens het weekend plaatsvinden, zijn de goederen beschikbaar vanaf donderdagnamiddag tot dinsdagnamiddag. Daarop is de huurprijs gebaseerd. Voor andere periodes wordt een coëfficiënt op de huurprijs toegepast. Om een exacte berekening te maken, kan je ons het best persoonlijk raadplegen.
Je kan kiezen of je de nap tot op de grond laat komen of tot op de stoelzitting.
Je kan ons bij de bestelling (bij vraag/opmerking) doorgeven in welke tijdsperiode je de levering wenst. We proberen de levering steeds zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Jouw feestmateriaal omvat nogal wat volume en wordt daarom met een vrachtwagen geleverd. Om zo dicht mogelijk bij de gewenste losplaats te geraken is het van belang dat we door alle hindernissen geraken (doorgangen en verharde ondergrond). De materialen leveren we in pakket en op gelijksvloer af. Een paletwagen kan enkel paletten verplaatsen over een effen verharde ondergrond, dus niet over gras of kiezels. De verpakking blijft ter plaatse en de goederen dienen naderhand terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd waren.
Transporttarieven worden berekend aan 1,20 euro per gereden kilometer met een minimum van 104 euro. In de prijs is 15 minuten laad- en lostijd inbegrepen. Extra laad- en lostijd wordt verrekend aan 35 euro per manuur en aan 50 euro per manuur ‘s nachts, op zondag, en/of voor extra werk dat onze vlotte werking verhindert.
Bij de afhaling van de goederen betaal je de huur. Er kan contant betaald worden of met bancontact. Bij de teruggave controleren we de huur op schade en op aantallen die dan gebeurlijk verrekend worden. Wanneer Femat levert, betaal je de bestelling vooraf per overschrijving met vermelding van het dossiernummer. Voor geleverde bestellingen wordt het linnen en het tafelgerei in het Femat-magazijn geteld. Breuk of schade of werk ter plaatse wordt verrekend bij de teruggave of bij levering met de eindfactuur. Het saldo dient dan overgeschreven te worden.
Femat kan een waarborg vragen.
De materialen dienen terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd werden. Tafelgerief dient gesorteerd en afwasklaar teruggegeven te worden. Linnen dient droog en wasklaar (geen etensresten, kaarsvet, nietjes, glinsters, kaartjes, ...) teruggegeven te worden. Voor toestellen en meubilair die vuil terugkeren, geldt een minimale toeslag van 25%. Tekorten en schade dienen vergoed te worden.
De chauffeur telt het meubilair en de grote materialen bij terugname. Tafelgerei en linnen tellen gespecialiseerde mensen naderhand in het magazijn van Femat.
Ontbrekend materiaal dat naderhand teruggevonden wordt, dient zo snel mogelijk in ons magazijn terug bezorgd te worden. Zo vermijd je extra huur en kunnen we toekomstige uitleveringen aan klanten garanderen.
Nee, Femat doet de afwas. We vragen wel om het materiaal afwasklaar terug te bezorgen, precies zoals je het in de afwasmachine zou willen hebben. Verwijder de etensresten en sorteer alles per soort, glazen met de opening naar onderen in de bakken, bestekken per soort, en geen propvolle bakken. Zo vermijd je extra handlingskosten.
Nee, daar zorgt Femat voor. Het enige wat we vragen is om het linnen droog te houden. Plaats het linnen niet in de regen om opgepikt te worden. Beschimmelde nappen kunnen niet meer gereinigd worden en rekenen we dus aan. Daarom dien je beschimmeling te voorkomen. Bij het opruimen laat je nat linnen verluchten. Natte servetten en vaathanddoeken zitten vol schimmels en leg je dus niet bij het linnen. Linnen is geen vuilzak. Daarom dienen de kaarsresten, etensresten en kaartjes verwijderd te zijn. Pas op voor vuurwerkstokjes. De nog verhitte stokjes worden op het tafellaken gelegd en verbranden zo het weefsel waardoor we de nap dus moeten aanrekenen.
Schade, breuk of tekorten bij levering dienen zo snel mogelijk gemeld te worden. Daarom vragen we om zo snel mogelijk een foto te maken en te mailen naar . Schade, breuk of tekorten die bij het terugbrengen door ons vastgesteld worden, dient de klant te vergoeden.