Hoewel we over een grote voorraad beschikken, is het toch raadzaam om ruim op voorhand te reserveren. Naderhand kan de bestelling tot 60u voor de levering verfijnd aangepast worden.
De bestelling kan uiterlijk 60u voor de levering gewijzigd worden. De materialen die je bestelt, houden we wel voor jou gereserveerd. Daarom is het belangrijk dat wij je eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorkrijgen. De bestelling zetten we de dag voor de levering of voor de vroegste afhalingsmogelijkheid klaar.
Bestellingen kunnen het best via de website doorgegeven worden. Daarnaast kan er ook telefonisch, per mail of ter plaatse besteld worden. Van de bestelling sturen wij een bevestiging per mail met een dossiernummer. Deze dien je vervolgens te ondertekenen als bevestiging of te beantwoorden met akkoord voor bestelling. Daarbij vragen we ook om naast de artikelen en de aantallen ook te letten op de leverplaats, het facturatieadres, het mailadres, het telefoonnummer en de leverdata.
Voor feesten die tijdens het weekend plaatsvinden, zijn de goederen beschikbaar vanaf donderdagnamiddag tot dinsdagnamiddag. Daarop is de huurprijs gebaseerd. Voor andere periodes wordt een coëfficiënt op de huurprijs toegepast. Om een exacte berekening te maken, kan je ons het best persoonlijk raadplegen.
Je kan kiezen of je de nap tot op de grond laat komen of tot op de stoelzitting.
Tot op de grond: een zittafel heeft een hoogte van 75cm, dus om beide zijden in te dekken moet je 2x75cm of dus 150cm bij de tafelbreedte toevoegen, idem voor de lengte. Zo is een nap van 300x300cm de ideale maat voor een vierkant tafelblad van 150x150cm. Voor een ronde tafel van 150cm nemen we ook deze nap van 300x300cm. Daarbij worden de hoeken van de nap naar binnen gedaan.
Tot op zithoogte: wanneer de nap tot op de stoelzitting ingedekt moet worden, dan moet je per kant 30cm toevoegen, dus 60cm aan de breedte van de tafel.
Op een ronde tafel van 200cm leggen we een ronde nap van 380cm. Voor ronde tafels van 150 & 180cm gebruiken we nappen van 300x300 cm. Voor ronde tafels van 120cm gebruiken we nappen van 228x228 cm.
Je kan ons bij de bestelling (bij vraag/opmerking) doorgeven in welke tijdsperiode je de levering wenst. We proberen de levering steeds zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Transporttarieven worden op maat berekend startend met een minimum van 110 euro. In de prijs is 15 minuten laad-en lostijd inbegrepen. Extra laad- en lostijd wordt verrekend aan 45 euro per manuur en aan 65 euro per manuur 's nachts, op zondag en/of voor extra werk dat onze vlotte werking verhindert.
Jouw feestmateriaal omvat nogal wat volume en wordt daarom met een vrachtwagen geleverd. Om zo dicht mogelijk bij de gewenste losplaats te geraken is het van belang dat we door alle hindernissen geraken (doorgangen en verharde ondergrond). De materialen leveren we in pakket en op gelijkvloers af. Een palletwagen kan enkele pallets verplaatsen over een effen verharde ondergrond, dus niet over gras of kiezels. De verpakking blijft ter plaatse en de goederen dienen naderhand terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd werden.
Bij de afhaling van de goederen betaal je de huur. Er kan contant betaald worden, met bancontact of payconiq. Bij de teruggave controleren we de huur op schade en op aantallen die dan aan de marktwaarde verrekend worden.
Wanneer Femat levert, betaal je de bestelling vooraf per overschrijving met vermelding van het dossiernummer. Voor geleverde bestellingen wordt het linnen en het tafelgerei in het Femat-magazijn geteld. Breuk, schade of werk ter plaatse wordt verrekend bij de teruggave of bij de levering met de eindfactuur. Het saldo dient dan overgeschreven te worden.
Femat kan een waarborg vragen.
De materialen dienen terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd werden. Tafelgerei dient gesorteerd en afwasklaar teruggegeven te worden.
Linnen dient droog en was klaar (geen etensresten, kaarsvet, nietjes, glinsters, kaartjes, ...) teruggeven te worden. Voor toestellen en meubilair die vuil terugkeren, geldt een minimale toeslag van 25%.
Tekorten en schade dienen vergoed te worden aan de marktwaarde.
De chauffeur telt het meubilair en de grote materialen bij terugname. Tafelgerei en linnen tellen gespecialiseerde mensen naderhand in het magazijn van Femat.
Ontbrekend materiaal dat naderhand teruggevonden wordt, dient zo snel mogelijk aan ons magazijn terug bezorgd te worden. Zo vermijd je extra huur en kunnen we toekomstige uitleveringen aan klanten garanderen.
Neen, Femat doet de afwas. We vragen wel om het materiaal afwas klaar terug te bezorgen, precies zoals je het in de afwasmachine zou willen hebben. Verwijder de etensresten en sorteer alles per soort, glazen met de opening naar onderen in de bakken, bestekken per soort en geen propvolle bakken. Zo vermijd je extra handelingskosten.
Neen, daar zorgt Femat voor. Het enige wat we vragen is om het linnen droog te houden. Plaats het linnen niet in de regen om opgepikt te worden. Beschimmelde nappen kunnen niet meer gereinigd worden en rekenen we dus aan. Daarom dien je beschimmeling te voorkomen. Bij het opruimen laat je nat linnen verluchten. Natte servetten en vaathanddoeken zitten vol schimmels en leg je dus niet bij het linnen. Linnen is geen restafvalzak. Daarom dienen de kaarsresten, etensresten en kaartjes verwijderd te zijn. Pas op voor vuurwerkstokjes.
De nog verhitte stokjes worden op het tafellaken gelegd en veroorzaken mogelijks gaatjes waardoor we de nap dus moeten aanrekenen.
Kaarsvet op linnen van Libeco of Verilin wordt verrekend aan 30€/nap, kaarsvet op een andere nap wordt verrekend aan 20€/nap.
Schade, breuk of tekorten bij levering dienen zo snel mogelijk gemeld te worden. Daarom vragen we om zo snel mogelijk een foto te maken en te mailen naar info@femat.be
Schade, breuk of tekorten die bij het terugbrengen door ons vastgesteld worden, dient de klant te vergoeden aan onze verkoopprijs die u op eenvoudig verzoek kan opvragen.